Popperowski postulat trzech światów a naturalistyczna koncepcja umysłu

Popperowski postulat trzech światów a naturalistyczna koncepcja umysłu

28.01.2015
Czyta się kilka minut
Popper o umyśle i jego miejscu w rzeczywistości pisał w wielu miejscach, nie ulega wątpliwości, że oryginalnie, ale można też dodać, iż schemat zaproponowanych rozwiązań pozostaje właśnie dosyć prosty.
Gerrit Dou, Martwa natura z globusem, lutnią i książką (WikiArt.org)
I

Intrygującym wydaje się pytanie, dlaczego z perspektywy współczesnych publikacji wieszczących definitywne rozwiązanie problemu ludzkiej świadomości , propozycje Poppera nie zostały uznane za atrakcyjne. Być może wynika to z faktu, że amerykańskie środowiska filozoficzne mają pewne trudności z uznaniem autorytetu Poppera. Nie bez znaczenia pozostają również komentarze, w których powtarza się opinię I. Hackinga głoszącą, iż w filozofii nauki Poppera ukryte są akcenty heglizmu. Biorąc pod uwagę znaczenie koncepcji „świata 3” dla Popperowskiego rozumienia umysłowości, o skojarzenia z duchem obiektywnym nie jest zresztą trudno. [Fragment artykułu, całość w załączniku].

Ten materiał jest bezpłatny, bo Fundacja Tygodnika Powszechnego troszczy się o promowanie czytelnictwa i niezależnych mediów. Wspierając ją, pomagasz zapewnić "Tygodnikowi" suwerenność, warunek rzetelnego i niezależnego dziennikarstwa. Przekaż swój datek:

Dodaj komentarz

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz